Skrevet af LinkTheWindWaker - 30-05-2013 03:07
Jeg har tidligere skrevet om A Hat in Time. Meget er dog sket siden da, og her til aften har vi valgt at lancere en Kickstarter-kampagne for spillet:
http://www.kickstarter.com/projects/jonaskaerlev/a-hat-in-time-3d-collect-a-thon-platformer
Spillet udvikles af Gears for Breakfast, som er stiftet af danske Jonas Kærlev. Undertegnede er senere blevet bragt ind for at hjælpe med at stable Kickstarter-kampagnen på benene.
A Hat in Time kan bedst beskrives som en sammenblanding af 90'ernes største Nintendo-klassikere, såsom Super Mario 64, Zelda og Banjo-Kazooie. Spillet omhandler pigen Hat Kid, der ved hjælp af tidsrejser og en paraply skal bekæmpe sig igennem et hav af baner. Du kan høre (og se) meget mere om spillet i nedenstående video:
#1 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
30-05-2013 12:50
Mustache Girl#3 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
30-05-2013 14:26
Er der ikke noget med at i kan self-publish på Wii U ?#4 - Mic
Level: 16 (Space Pirate)
30-05-2013 14:38
Ser ganske udemærket ud. En masse gode spilideer synes at have fundet vej til KickStarter - som Shovel Knight.#5 - Kanin
Level: 23 (Skree)
30-05-2013 15:21
Jeg er solgt. Har signet up til 17 dollar perk. Lige hvad jeg kan overskue økonomisk i øjeblikket.#7 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
30-05-2013 15:39
^Det siger du godt nok, men da ikke til noget der virker#9 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
30-05-2013 17:10
^Tryk på gå til kilde under nyheden i stedet for - det virker..#10 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
30-05-2013 18:14
Ser spændende ud. Er ikke helt sikker på om jeg vil købe det endnu, meeeen, spillet ser da lovende ud. Alt held og lykke til dem med udvikling og den økonomiske hjælp.#11 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
30-05-2013 18:51
Ser ret godt ud. Kan være det endda kunne blive godt speedrunning materiale :3#12 - Super Mario (Nex)
Level: 14 (Inkling)
30-05-2013 22:54
I'm a Backer!#13 - Rasmus A
Level: 19 (Bullet Bill)
30-05-2013 23:03
Nu mangler der kun lidt under 3000 dollars. Er sku gået hurtigt#14 - Dennis Høj-Suhr
Level: 26 (Octopi)
31-05-2013 09:03
ja fedt med flere danske spil udviklere#15 - Kanin
Level: 23 (Skree)
31-05-2013 10:06
Og nu er de 20.000 dollar over målet. Håber der kommer en masse stretch goals på.#16 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
31-05-2013 13:08
Grafikken er pæn, men det ser ikke sjovt ud som spil. Hvad kan man lave? Bare samle hele dagen?#17 - Rasmus A
Level: 19 (Bullet Bill)
31-05-2013 14:13
Thomas D skrev:
Og nu er de 20.000 dollar over målet. Håber der kommer en masse stretch goals på.
der er stretch goals indtil 110000 videre..
men mon ikke de når at hente det
håber de tjener nok til at kunne udgive det andre steder end PC
#18 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
04-06-2013 11:24
Gad vide om dette har øget interessen?If A Hat in Time reach their stretch goals I'm going to write a tune for them to put in the game!
— Grant Kirkhope (@grantkirkhope) 3. jun. 2013
#19 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
04-06-2013 11:27
Skulle lige til at poste det! Fedt at spillet får så meget omtale.#20 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
04-06-2013 11:29
Umiddelbart lød Tweetet bare som om det var deres oprindelige sidste stretch goal på 110.000, men det er blevet sat op til 150.000 kan jeg se..#21 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
04-06-2013 16:37
Er jeg den eneste der synes at "Collect-a-thon"-delene i hhv. DK64 / Banjo-Kazooie / SM64 var det absolut kedeligste? 100-coins og 8 red coins var altid de sidste stjerner jeg indsamlede, fordi de overhovedet ikke havde samme appeal som objective-baseret forhindringsløb. Som jeg ser det, er collectables en billig måde at forlænge spillets levetid på, og burde derfor aldrig være i fokus.#22 - Kanin
Level: 23 (Skree)
05-06-2013 11:08
God vinkel. Omend udviklerne her netop har været involveret i diverse modding communities igennem mange år og har spillet en hel del spil igennem deres liv. Derfor må de have en god fornemmelse af hvad "et godt spil er".#23 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
07-06-2013 11:55
@Navn#24 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
27-06-2013 12:25
Så er alle delmål nået og projektet er næsten på 250.000 med 34 timer tilbage. De overskydende penge går bl.a. til flere Grant Kirkhope-melodier som der lige nu kommer til at være mindst 4 af, med en yderligere tilføjet for hver 15.000 over 245.000, der nås i slutspurten. Med en god håndfuld baner og en række interessante features ser spillet efterhånden ud til at kunne blive ret interessant synes jeg.#25 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
27-06-2013 13:43
Synes det er helt vildt så mange midler de har fået skrabet sammen. Men det har altså godt nok også fået langt mere omtale på Nintendo-relaterede sider end de fleste andre Kickstarters. Det på trods af at det endnu ikke er sikkert vi får det at se på Wii U.#26 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
27-06-2013 21:03
Det har godt nok været en succesfuld Kickstarter-kampagne. Jeg må indrømme, at jeg ikke er helt solgt på det endnu, men jeg glæder mig da alligevel til at se, hvordan det ender med at blive. Grant Kirkhope gør det kun mere interessant.#27 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
27-06-2013 23:08
Sjovt nok havde Gamereactor spillet på sin liste over spil, der udkommer til Wii U, og som ikke indeholder Mario eller Sonic.#28 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
28-06-2013 09:13
Peblisko, det er præcis hvad jeg mener. Stjernerne i SM64 var jo ikke deciderede "collectables", mens snarere bare en flagstang der agerede mål. 8 red coins + 100 coins er hvad jeg ville mene er "collect-a-thon"-agtigt, og som nævnt det absolut mest kedelige i SM64, efter min mening.#29 - O-train
Level: 35 (Lakitu)
03-07-2013 00:36
Jeg tror folk sælges på looket og de små spøjse ord som "Mafiaville" og "Moustache Girl". Det ser vældig Rare Ware inspireret ud, men ligesom overstående kommentar, så er jeg heller ikke fuldstændig solgt. Selv de bedste platformer fra N64 tiden havde udfordrende platforming og sjove bossfights. Indtil videre ser dele af spille også en smule stive ud, hvad der angår styring, men det er jo kun i alpha.